Všetko sa môže stať. Letíš, napríklad, Viedeň-Dubaj-Kuala Lumpur s tým, že na dubajskom letisku máš len hodinu na prestup. Lietadlo z Viedne už mešká 50 minút, pilot to nedoženie a ty vieš, že sa do Kuala Lumpur v pôvodný plánovaný čas nedostaneš. Čo urobiť?
-
Logicky sa vydáš za pracovníkmi spoločnosti. Ked‘že sa nejedná o tvoju chybu, sú povinní ti zabezpečiť najbližší let bez poplatkov. Môže sa stať, že bude úplne plný a ty musíš čakať niekoľko hodín. Ak si, napríklad, už zmeškal dôležitú konferenciu a ty nemáš dôvod sa tam trepať, môžeš požadovať cestu naspäť domov. To sa jedná aj v prípade, ak máš druhý let absolvovať s odlišnou leteckou agentúrou.
-
Nakoniec nemáš na výber a musíš letieť do cieľového bodu až následujúci deň? Spoločnosť by ti mala ukázať zoznam hotelov, na ktoré ti dá zľavové vouchre.
-
Sú aj takí ľudia, ktorí chcú ako kompenzáciu prvú triedu. Dopredu ti hovorím, že veľmi neuspeješ, ale obídeš, napríklad, s tým, že si vypýtaš prístup na letisku do luxusných salónikov určené len pre prvú alebo business triedu. Jedná sa o miestnosti, kde sú pohodlné kreslá, TV, internet, bar, reštaurácie, kde už neplatíš, spa, sprchy…jednoducho všetko. Nečakaj, že ti takú skvelú ponuku spoločnosť navrhne ihned‘. Budeš musieť na nej trvať.
POZOR:
-
Ak máš zakúpený hotel alebo plavbu lod‘ou, ktorý už nemôžeš stornovať, letecká spoločnosť ti to nepreplatí. Preto nie je na škodu sa dať poistiť alebo si veci zariadiť s odstupom.
-
Je úplne iné, ak máš zakúpenú jednotnú letenku s tým, že máš niekde prestup. Ked’ si si kúpil dve samostatné letenky a nepredpokladal dostatočnú časovú rezervu, nemáš právo niečo požadovať.